Cum avem grijă de sănătatea dinților copiilor

Igiena personală este vitală, mai mult ca oricând, iar spălarea riguroasă a mâinilor trebuie completată de o igienă orală corespunzătoare.

 

Și cum toți copiii stau acasă în această perioadă, este timpul să continuăm sau să deprindem obiceiuri noi și sănătoase!

  • Folosirea aței dentare înainte de periaj
  • Periajul zilnic – de cel puțin 2 ori pe zi sau după fiecare masă, fiecare a câte cel puțin 2 minute
  • Apa de gură după periaj

 

Medicii recomandă ca periajul dentar să fie realizat de cel puțin 2 ori/zi, dimineața și seara, iar dacă avem posibilitatea, după fiecare masă.

O igienă orală realizată corect previne urgențele dentare! În contextul actual, o urgență dentară poate fi greu de gestionat, mai ales pentru un copil. Așadar, sfatul nostru pentru părinți este să monitorizeze atent această activitate a copilului.

 

Cât este de importantă alimentația

Alimentația din această perioadă trebuie să fie, pe cât posibil, una echilibrată și bogată în vitamine, minerale și proteine, iar carbohidrații și zaharurile trebuie consumate în cantități mici.

 

Merele – ajută la curațarea în mod natural a dinților și la eliminarea respirației urât mirositoare.

Conținutul de fibre din mere acționează ca o periuță de dinți, îndepărtând resturile de mâncare, iar acizii din acest fruct ajută în lupta împotriva bacteriilor care provoacă respirația urât mirositoare.

 

Morcovii – asemănător merelor, morcovii sunt bogați în fibre, lucru care ajută și la îndepărtarea plăcii bacteriene. Aceștia stimulează producția de salivă, care curăță în mod natural dinții. În plus, este un aliment bogat în vitamina B, benefică pentru combaterea apariției gingivitei.

 

Legumele verzi – precum spanacul, broccoli sau varza conțin minerale necesare dinților și sunt bogate în fibre, având, în același timp, un aport caloric scăzut.

 

Lactate, brânzeturi și ouă – produsele lactate și ouăle conțin o cantitate esențială de calciu și vitamina B, amândouă extrem de importante pentru smalțul dinților și sănătatea gingiilor.

Brânza conține o proteină specială, numită cazeină, care întărește smalțul dinților și ajută la prevenirea cariilor.

 

Carnea și peștele – sursă importantă de fosfor, care ajută la întărirea smalțului.

Nu e niciodată prea târziu să deprindem obiceiuri sănătoase! Începe de azi!

 

Află din video-ul realizat de dr. Denisa Sgîea cum poți menține sănătatea dinților copilului printr-o alimentație corespunzătoare:

 

 

 

×
3 campanii active. Descoperă-le București Sibiu Timișoara